Gå tilbage   Mamanet.dk > Snart Gravid? > Barnløshed

Svar

Emne værktøjer Visningsmåde
Gammel 25-05-2009, 11:15   Til toppen   #1
Jordemoder Hanne
Junior Member

Jordemoder Hanne's avatar

Registreringsdato: Mar 2009
Jordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of light
Post Hypnose til barnløshed

Jeg vil lige fortælle lidt om mine tanker omkring barnløshed. Som jordemoder har jeg jo tit mødt de kvinder som er blevet hjulpet, eller som pludselig selv har kunnet efter at have prøvet alt....måske fordi de gav slip på kontrollen.

Hvis der ikke er nedsat sædkvalitet eller andre fysiske ting i vejen, er min hypotese at der måske er en blokering i kvinden, det kan handle om en angst for at være mor, eller andre ting som ubevidst sætter en stopper for graviditet.
I dag er der store krav til det at få børn og helst på det tidspunkt som passer parret. Der er prestige i at kunne selv,og derfor er der mange som ikke tør stå frem med problemet, men det hjælper at snakke om det. Også om de følelser der er forbundet med at vendinden er gravid og glæder sig og vi kan ikke....

Jeg har med hypnosen løst op for kvinder med de problemer og fundet frem til de blokeringer som måtte ligge og hindre for undfangelsen.
Hypnosen har også givet kvinderne en større ro og tålmodighed og jo mere ro der er i tilværelsen og i det indre, jo mindre stresshormon og jo større chancer for at ægget sætter sig fast og bliver der.

Hypnose er en dagdrømmende tilstand, ligesom når du falder i staver,eller har kørt en kilometer i bilen uden at du har været bevidst om hvordan du er kommet derhen.
I dag bruges hypnose også til fødsler.

Jordemoder Hanne
Jordemoder Hanne er offline   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 09:42   Til toppen   #2
Elisabeth
Administrator

Elisabeth's avatar

Registreringsdato: Feb 2007
Lokation: Norge
Blog Entries: 2
Elisabeth is a glorious beacon of lightElisabeth is a glorious beacon of lightElisabeth is a glorious beacon of lightElisabeth is a glorious beacon of lightElisabeth is a glorious beacon of lightElisabeth is a glorious beacon of light
Standard

Hei Hanne!

Velkommen i vårt forum!

Veldig spennende å høre om prosjektet og hypotesen du du jobber med.

Har du brukt hypnose ved noen av fødselene du har vært jordmoder på? Hvilken erfaring har du med dette?

Er det noen av dere brugere som har erfaring med hypnose, og kunne dere tenke dere å bruke det?

Hilsen Elisabeth, mamma til 3
Elisabeth er offline   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 19:40   Til toppen   #3
Spidsmus
Administrator

Spidsmus's avatar

Registreringsdato: Apr 2008
Lokation: Køge
Spidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond repute
Standard

Har aldrig prøvet hypnose... og selv om jeg tror på at det kan virke på folk, tror jeg alligevel ikke helt på det fordi jeg ik selv har prøvet det og set det virke :P
Mystisk, i know

Spidsmus er offline   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 12:36   Til toppen   #4
Jordemoder Hanne
Junior Member

Jordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of lightJordemoder Hanne is a glorious beacon of light
Standard

Hej

Nej der er mange myter om hypnose, men jeg kan forsikre dig om at det virker. Jeg tror mange har skepsis fordi de har set scene hypnose, hvor folk agerer som høns eller beruset, enten tror de at det er iscenesat og som dig skeptisk eller også synes de at det ser farligt ud og er bange for at miste kontrollen.....men det er modsat det giver kontrol at kunne have kontakt til det ubevidste.....og det virker uanset om du tror på det eller ej.
Jeg underviser i fødselshypnose og de gravide som har født har brugt det og har stor gavn af det,det giver mere kontrol at have nogle redskaber at bruge når fødselssmerterne sætter ind.
Man ve fra andre undersøgelser at det kan afkorte fødslen med op til 2 timer og at de som bruger hypnose kun får halvt så meget smertelindring.
Der er lige lavet en undersøgelse af hypnose til smerter i munden......Først har patienterne fået en smerte og er blevet scannet imens, dernæst har de fået hypnose og en smerte ogblevet scannet og man kan tydeligt se at det ikke er de samme områder af hjerne som er påvirket....smertecenteret er ikke aktiveret i så høj grad under hypnosen. Så vi ved at det virker.
Jeg arbejder ikke på fødegangen men har selv brugt den hypnotiske tilgang til smertelindring da jeg var jordemoder på gangen med god effekt.

GOD pinse
Hanne Jordemoder

Sidst redigeret af Jordemoder Hanne : 31-05-2009 kl. 10:47.
Gammel 31-05-2009, 20:10   Til toppen   #5
Spidsmus
Administrator

Spidsmus's avatar

Registreringsdato: Apr 2008
Lokation: Køge
Spidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond reputeSpidsmus has a reputation beyond repute
Standard

Altså, det lyder meget fascinerende og spændende. Og du har nok ret i det du siger med at når man hører ordet hypnose kan man nemt forbinde det med dem der leger høns og berusede Og det er da kun godt hvis det kan hjælpe en masse mennesker Nu var jeg selv en af de "heldige", med en hurtig overstået fødsel, og ik flere smerter end hvad lattergas ku klare
Hvordan foregår så'n en hypnose egentlig? Med et svingende pendul, et prik på panden og et "nu er du en høne"?

God pinse til dig også

Spidsmus er offline   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 20:02   Til toppen   #6
Jordemoder Hanne
Junior Member

Standard

Nej det foregår sådan at vi snakker først og så får jeg dig til at slappe af så du bliver tung i kroppen og så snakker vi sammen om emnet mens du er i en trance tilstand....og påforskellig måde kan jeg hjælpe dig til at få løst det du kom med......dette er den meget korte version...;-)
Hilsen Jordemoder Hanne
Svar

Tags
barnløshed, fødselshypnose, hypnose

Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg