Gå tilbage   Mamanet.dk > Jordemoder Henny og Hanne > Jordemoder Henny og Hanne deltager i diskussion og udveksling af gode råd

Svar

Emne værktøjer Visningsmåde
Gammel 10-10-2007, 10:20   Til toppen   #1
Bønnerup
Senior Member

Bønnerup's avatar

Registreringsdato: Oct 2007
Lokation: Jylland
Bønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of light
Send et indlæg til Bønnerup via AIM
Standard Scanning af køn

Hej

Hvor sikker kan man være på, at en scanning viser det rigtige køn?
Jeg synes ofte at høre, at et par har hørt et køn til scanning, men når så den er født, så er det det modsatte køn!
Er det historier - eller er der noget om snakken?
Gammel 10-10-2007, 17:04   Til toppen   #2
pepito corazon
Senior Member

pepito corazon's avatar

Registreringsdato: Aug 2007
Lokation: Bor i Esbjerg
pepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of light
Standard

Jeg syntes nu ikke at have hørt dette lol, men skal da ikke sige at det ikke kan lade sig gøre. De erfaringer jeg har med kønsscanning er kun positive i retning af, at kønnet har været det, som der er blevet sagt til scanning
pepito corazon er offline   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 21:44   Til toppen   #3
Bønnerup
Senior Member

Bønnerup's avatar

Bønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of lightBønnerup is a glorious beacon of light
Standard

Jeg kan nævne to eksempler fra min egn.....

Det ene par havde hørt en pige - havde bestemt pigenavnet og fortalt storesøsteren, at hun skulle have en lillesøster.... hun fik en lillebror!

Modsat kender jeg også en familie, hvor de havde 3 piger i forvejen og skulle ifølge en scanning langt om længe have en lillebror! De fik pige nummer 4!
Gammel 13-10-2007, 08:49   Til toppen   #4
pepito corazon
Senior Member

pepito corazon's avatar

Registreringsdato: Aug 2007
Lokation: Bor i Esbjerg
pepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of lightpepito corazon is a glorious beacon of light
Standard

Ja, men som jeg skrev så skal jeg ikke sige at det ikke kan lade sig gøre! Håber så bare på at min egen scanning holder stik med hensyn til kønnet ;o)
pepito corazon er offline   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 16:25   Til toppen   #5
Jordemoder Henny
Moderator

Jordemoder Henny's avatar

Registreringsdato: May 2007
Jordemoder Henny has much to be proud ofJordemoder Henny has much to be proud ofJordemoder Henny has much to be proud ofJordemoder Henny has much to be proud ofJordemoder Henny has much to be proud ofJordemoder Henny has much to be proud ofJordemoder Henny has much to be proud ofJordemoder Henny has much to be proud of
Standard Scanning af køn

Hej
Jeg er ikke bekendt med nogle undersøgelser som viser hvor sikker man kan være vedr. kønsbestemmelsen ud fra scanning.
Det jeg ved om årsagen til forkerte udsagn er at på pigefoster er klitoris helt almindeligt letterer forstørret og kan derfor fejlagtigt ligne en penis eller en penis kan fejlagtigt bliver vurderet som en forstørret klitoris. Det er ikke altid muligt at se pungen så derfor sker fejlene mig bekendt pga. vanskeligheder ved at vurdere alene på baggrund at penis eller klitoris.
Størrelsen på fostrenes kønsorganer så tidligt i graviditeten har ingen sammenhæng med barnets kønsorganer efter det er født.
Derfor tag det altid med et vist forbehold når scanning har vist et køn.
Held og lykke
Hilsen Henny
Gammel 22-10-2007, 21:42   Til toppen   #6
Bønnerup
Senior Member

Bønnerup's avatar

Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Jordemoder Henny Se indlæg
Hej
Jeg er ikke bekendt med nogle undersøgelser som viser hvor sikker man kan være vedr. kønsbestemmelsen ud fra scanning.
Det jeg ved om årsagen til forkerte udsagn er at på pigefoster er klitoris helt almindeligt letterer forstørret og kan derfor fejlagtigt ligne en penis eller en penis kan fejlagtigt bliver vurderet som en forstørret klitoris. Det er ikke altid muligt at se pungen så derfor sker fejlene mig bekendt pga. vanskeligheder ved at vurdere alene på baggrund at penis eller klitoris.
Størrelsen på fostrenes kønsorganer så tidligt i graviditeten har ingen sammenhæng med barnets kønsorganer efter det er født.
Derfor tag det altid med et vist forbehold når scanning har vist et køn.
Held og lykke
Hilsen Henny
Tak for det! Det vigtigste er jo også at babyen er sund og rask og kommer med hjem!

Tags
dreng eller pige, fosterets køn, scanning

Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg